Mikedin’s garden center, Let’s grow!

  • Thread starter Mikedin
  • Start date
  • Tagged users None
Mikedin

Mikedin

Staff
Supporter
4,850
263
Morning top dress Frostette 1 back left Frostette 2 back right front cali blues freak clone, 4x4 is almost full with 3 plants in 1/2 gallon pots

The cali blues will be cut very far back and clones taken from friends and then let her regrow while I flower out some Frostette clones

Per plant

1/2tbs epsom
1/2tbs gypsum
1/3 tsp great white shark
1/2tbs azomite
1/2tbs DE
1tbs EWC
1tbs Gaia green 4-4-4

Watered with FF microbe brew 2tsp/gal water (made 1/2 gallon)
 
IMG 4682
IMG 4683
IMG 4684
Mikedin

Mikedin

Staff
Supporter
4,850
263
What variety? I rock the fairy tales..

Might throw some of the watermelons in one of the blank spaces. Deciding what to do still, out with the fam and the mother in law took 100mg starburst and ripped a joint of Frostette our yards along and gunna walk the beach then back to cut lawns and I’ll decide what I wanna do, gotta get beans in too
 
IMG 4699
Mikedin

Mikedin

Staff
Supporter
4,850
263
Your garden came together really nice!!! Still working on my strawberry patch ;) gotta love a free watering : )
Thanks fam! Yeah I’m really liking it, it came together nice went around And was sweeping the dirt off the plastic so nice no weeds at all can just hose off the plastic, the 4-5 hours of rain did great the soil is all moist under the plastic and super warm, the plants are growing at an awesome rate already it’s nuts

Gunna go around with the Alaska fish fertilizer again they love it
 
Rama777

Rama777

1,162
263
Might throw some of the watermelons in one of the blank spaces. Deciding what to do still, out with the fam and the mother in law took 100mg starburst and ripped a joint of Frostette our yards along and gunna walk the beach then back to cut lawns and I’ll decide what I wanna do, gotta get beans in too
Those should make some damn fine baba..
 
BearWater

BearWater

Supporter
1,481
263
it came together nice went around And was sweeping the dirt off the plastic so nice no weeds at all can just hose off the plastic,
I like that! I try and keep as much of my grass green through the garden for dirt/mud control but thats time consuming and in some areas promotes to much bug habitat for my liking ( already battling the little munchers!!!). Sorry if I missed it earlier, what mill plastic are you using?
 
Mikedin

Mikedin

Staff
Supporter
4,850
263
I like that! I try and keep as much of my grass green through the garden for dirt/mud control but thats time consuming and in some areas promotes to much bug habitat for my liking ( already battling the little munchers!!!). Sorry if I missed it earlier, what mill plastic are you using?
Its super heavy, had a roll from the construction days out behind the parents house, was a 600’x20’ roll, I cut 6’ off the roll last year then another chunk so this was about 12’ wide now by probably 400’ probabot 8mil woven Heavy, water penetrates well though

Dulls a knife out quick haha
 
IMG 4037
Mikedin

Mikedin

Staff
Supporter
4,850
263
That plastic you use, is that a seasonal thing or does it last a couple years?
This stuff isint that thin film, it’s guaranteed up to 7-10 years can’t remember then they just say it could begin to fall apart eventually I plan to leave it on for a few years as I slowly build raised beds in the current planting hole areas over the years possibly I’ll make long beds maybe 8-10” tall the legnth of the tellsies for each section
 
Mikedin

Mikedin

Staff
Supporter
4,850
263
Morning all

Just kneeling down to water in the tent and was lookin up at the buds and saw these nice lowers, nothing in this tent isint frosted over haha, not even the single popcorn bud I left at the bottom of the one of the plants 🤣

We’re on day 57 beginning of week 8, mothers were chopped at day 72 on both the cali blues and the cali dream, I’ll start checkin trichs next week
 
IMG 4724
IMG 4725
IMG 4728
IMG 4730
IMG 4740
Mikedin

Mikedin

Staff
Supporter
4,850
263
I lied, figured I’d charge and test the microscope lol

Need to practice a bit more but not bad for the first time in a Few months lol

Actually surprised already seeing amber, these are all top of cola shots no leaf shots, day 57, I pulled the Frostette mother at 56, still ripening tho I wanna see 10-15% the amber trich stalks in some of the pics I believe are a product of the grow light above not of actual ambering
 
2024 05 27 13 21 50 370
2024 05 27 13 21 58 940
2024 05 27 13 22 00 688
2024 05 27 13 22 09 546
2024 05 27 13 22 16 788
2024 05 27 13 22 18 815
2024 05 27 13 22 31 528
2024 05 27 13 22 52 062
2024 05 27 13 23 07 996
Mikedin

Mikedin

Staff
Supporter
4,850
263
I did this string method for my tomatos last year and very badly misjudged the weight I was going to be dealing with. It was a disaster by september when this was taken. 😅
View attachment 2179999
That’s the goal haha if it ant handle the weight I’m growin that variety again and I’m bulkin up its all about the hunt I did another beefsteak last year with a huge trellis net and it was on the ground, complete disaster as well that’s what I’m switching up this year. I’ll be including vertical strings as well I have the clips already as wel, I document everything I plant, especially here that’s why I update garden pics so much it’s. A reference for next year I’ll use to plant my seeds etc again haha
 
Top Bottom