Aqua’s Hydro systems meet SPIDERFARMER SE 7000

  • Thread starter Aqua Man
  • Start date
  • Tagged users None
Aqua Man

Aqua Man

Staff
Supporter
24,251
638
Tomorrow back at the box and will post update pic on the clones.

Today making shoe racks for the million pairs of height altering foot wraps that dont have a home… priorities lol
 
Moe.Red

Moe.Red

Staff
Supporter
2,833
263
Working on sensors and circuits for pc control. Basically a reconfigure and software reshuffle for the new hardware.

Grow will be controlled by custom software and hardware. Everything is prototyped out so don’t judge me on looks. Production will be much sexier.



596ED106 ABF3 4E5C BDDD AE753D78E067
683DBDD8 1F21 4704 8BE2 CBE5A29147C1


Here is an old version showing some data.

C8D43AB2 3D0C 4141 A824 76F7752724D1
 
tobh

tobh

Supporter
4,090
263
Working on sensors and circuits for pc control. Basically a reconfigure and software reshuffle for the new hardware.

Grow will be controlled by custom software and hardware. Everything is prototyped out so don’t judge me on looks. Production will be much sexier.



View attachment 1264582 View attachment 1264583

Here is an old version showing some data.

View attachment 1264584
what model are those audio monitors? do you like em? been in the market for some for a while (starting a motovlog and need to be able to post-master audio at a high level) and have been suffering from decision paralysis given all the offerings and huge range of price to quality in that market.
 
Moe.Red

Moe.Red

Staff
Supporter
2,833
263
what model are those audio monitors? do you like em? been in the market for some for a while (starting a motovlog and need to be able to post-master audio at a high level) and have been suffering from decision paralysis given all the offerings and huge range of price to quality in that market.
Not sure of model but yes I like them. I'll get you some details later, RN my son is writing code on that system so wanna leave him alone.
 
tobh

tobh

Supporter
4,090
263
Not sure of model but yes I like them. I'll get you some details later, RN my son is writing code on that system so wanna leave him alone.
i was going to ask if that's what I spied happening or if you left the IDE up and he was derailing you for some social media time haha super awesome man! can't wait till my boy is old enough to learn. how old is he now? when did he start learning?
 
Moe.Red

Moe.Red

Staff
Supporter
2,833
263
i was going to ask if that's what I spied happening or if you left the IDE up and he was derailing you for some social media time haha super awesome man! can't wait till my boy is old enough to learn. how old is he now? when did he start learning?
He's 25 and has some big time hoytie toytie job developing for the communications industry.

I started a hackerspace back in 2011 for my kids and friends and it became a little business my wife ran. We taught kids how to write code, understand electronics, make their own circuit boards and populate them, we made robots and sent a weather ballon to space and recorded it and then used the onboard electronics to locate it and retrieve. Cool shit like that. I had a waiting list of kids as long as my arm. Once my kids got thru it tho, I lost drive to keep going with it.

So my oldest has been writing code since he was 8 probably. My youngest went another route, he is in college right now and is going the Chef route. We plan to start a food truck biz together (well, my money his effort and skill so really it's his) when he graduates. Didn't take to the electronics. Whatever makes them happy, you know?

EDIT to everyone, if you want to get kids started in software (really good jobs out there) show them Scratch from MIT. Sorta a drag and drop programming deal that gets them on track to understand software design

 
Last edited:
Moshmen

Moshmen

Staff
Supporter
6,826
313
what model are those audio monitors? do you like em? been in the market for some for a while (starting a motovlog and need to be able to post-master audio at a high level) and have been suffering from decision paralysis given all the offerings and huge range of price to quality in that market.
Kid just got a big job at wps/fly racing (sponsor rep) make sure you link us up on the vlog even though ur on pavement ! Lol just fuckin with ya only reason I don’t have my r6 anymore is I like going fast toooooo much . Lol
 
tobh

tobh

Supporter
4,090
263
He's 25 and has some big time hoytie toytie job developing for the communications industry.

I started a hackerspace back in 2011 for my kids and friends and it became a little business my wife ran. We taught kids how to write code, understand electronics, make their own circuit boards and populate them, we made robots and sent a weather ballon to space and recorded it and then used the onboard electronics to locate it and retrieve. Cool shit like that. I had a waiting list of kids as long as my arm. Once my kids got thru it tho, I lost drive to keep going with it.

So my oldest has been writing code since he was 8 probably. My youngest went another route, he is in college right now and is going the Chef route. We plan to start a food truck biz together (well, my money his effort and skill so really it's his) when he graduates. Didn't take to the electronics. Whatever makes them happy, you know?

EDIT to everyone, if you want to get kids started in software (really good jobs out there) show them Scratch from MIT. Sorta a drag and drop programming deal that gets them on track to understand software design

Second that -- Scratch is a great intro language, and one can easily transition into the likes of Python or Ruby after gaining the fundamentals.

I love how you describe his job lol i too have a "big time hoytie toytie job" though I'm in the construction/fintech space. If your boy is entertaining new opportunities, let me know. My company is hiring like crazy. He already has a leg up in the hiring process simply because he shares my background. I started learning at 9 years old, took years to get to where I'm at now but best fucking decision I ever made was pursuing this passion.
Kid just got a big job at wps/fly racing (sponsor rep) make sure you link us up on the vlog even though ur on pavement ! Lol just fuckin with ya only reason I don’t have my r6 anymore is I like going fast toooooo much . Lol
for sure! i'll be sharing it wherever I can and with whoever I can once it's going. The biggest problem I'm running into right now is getting the video editing software I'm wanting to use to cooperate with my GPU on Linux.

I might end up biting the bullet and just installing dual boot Windows and quit torturing myself with dependency hell. Have this insane computer at my feet that I can't use for the purpose it's built simply because I refuse to slow it down by installing a Microsoft product on it haha
 
GrowHobo

GrowHobo

935
243
He's 25 and has some big time hoytie toytie job developing for the communications industry.

I started a hackerspace back in 2011 for my kids and friends and it became a little business my wife ran. We taught kids how to write code, understand electronics, make their own circuit boards and populate them, we made robots and sent a weather ballon to space and recorded it and then used the onboard electronics to locate it and retrieve. Cool shit like that. I had a waiting list of kids as long as my arm. Once my kids got thru it tho, I lost drive to keep going with it.

So my oldest has been writing code since he was 8 probably. My youngest went another route, he is in college right now and is going the Chef route. We plan to start a food truck biz together (well, my money his effort and skill so really it's his) when he graduates. Didn't take to the electronics. Whatever makes them happy, you know?

EDIT to everyone, if you want to get kids started in software (really good jobs out there) show them Scratch from MIT. Sorta a drag and drop programming deal that gets them on track to understand software design

That’s awesome. I hope your kids know how lucky they are. Props to you and the misses.
 
Moe.Red

Moe.Red

Staff
Supporter
2,833
263
Second that -- Scratch is a great intro language, and one can easily transition into the likes of Python or Ruby after gaining the fundamentals.

I love how you describe his job lol i too have a "big time hoytie toytie job" though I'm in the construction/fintech space. If your boy is entertaining new opportunities, let me know. My company is hiring like crazy. He already has a leg up in the hiring process simply because he shares my background. I started learning at 9 years old, took years to get to where I'm at now but best fucking decision I ever made was pursuing this passion.

for sure! i'll be sharing it wherever I can and with whoever I can once it's going. The biggest problem I'm running into right now is getting the video editing software I'm wanting to use to cooperate with my GPU on Linux.

I might end up biting the bullet and just installing dual boot Windows and quit torturing myself with dependency hell. Have this insane computer at my feet that I can't use for the purpose it's built simply because I refuse to slow it down by installing a Microsoft product on it haha
I’ll let him know but I think he’s pretty happy. Just got his first team. Hiring is hard in this industry.

Da Vinci resolve? Put it on a pc and bite the bullet. It’s all an the graphics card and driver matters.
 
Aqua Man

Aqua Man

Staff
Supporter
24,251
638
One of the height altering foot wrap holders. Small one for the front door. The other will be a big one for the makeup room. Just needs painted now….

Glad it worked cause I wasn’t sure when i thought it up. Real space saver this way
 
E912C7C2 BF27 4B11 B5AB DFA2F12E5BAE
tobh

tobh

Supporter
4,090
263
I’ll let him know but I think he’s pretty happy. Just got his first team. Hiring is hard in this industry.

Da Vinci resolve? Put it on a pc and bite the bullet. It’s all an the graphics card and driver matters.
nailed it. i just hate to taint this system with Microsoft. Rizen 9 3900, AMD RTX 6900XT, 128GB ram, 1TB NVME, 4TB SSD, 4TB HDD. Liquid cooled. monster machine built for a purpose, except Resolve won't fuck with Debian and the blackmagic forum has proven useless in terms of pointing me in a direction to figure out why Resolve won't play back any imported media. Tried different encodings, formats, digging through the docs and tweaking the settings. It's become a huge painpoint and frankly, a blocker to what I'm trying to do. Might just foot the $150 or whatever the license is now and install dual boot Windows 10. At least then I can get back into Adobe suite and quit fucking around with Inkscape and GIMP which imo are subpar to Illustrator and Photoshop by a loooooong shot.

EDIT: sorry for the rant. A lot of money and time invested in building this system, the fact the software I built it for won't cooperate is a sore point for me lol
 
Kanzeon

Kanzeon

1,895
263
nailed it. i just hate to taint this system with Microsoft. Rizen 9 3900, AMD RTX 6900XT, 128GB ram, 1TB NVME, 4TB SSD, 4TB HDD. Liquid cooled. monster machine built for a purpose, except Resolve won't fuck with Debian and the blackmagic forum has proven useless in terms of pointing me in a direction to figure out why Resolve won't play back any imported media. Tried different encodings, formats, digging through the docs and tweaking the settings. It's become a huge painpoint and frankly, a blocker to what I'm trying to do. Might just foot the $150 or whatever the license is now and install dual boot Windows 10. At least then I can get back into Adobe suite and quit fucking around with Inkscape and GIMP which imo are subpar to Illustrator and Photoshop by a loooooong shot.

EDIT: sorry for the rant. A lot of money and time invested in building this system, the fact the software I built it for won't cooperate is a sore point for me lol

You could likely get a copy of Windows super cheap from a used machine from amazon/ebay. Should be plenty of sub-$100 options, and then you have a backup machine/thermostat/dvr/NAS/etc if you want one.
 

Similar threads

Zombierider
Replies
31
Views
483
freezeland2
freezeland2
SunshineSupergirl
Replies
4
Views
195
SunshineSupergirl
SunshineSupergirl
SpiderFarmerLED
Replies
586
Views
11K
Brad104
B
BehindEnemyLines
Replies
18
Views
303
BehindEnemyLines
BehindEnemyLines
Top Bottom