Can anyone help me as to a time frame for harvest?

  • Thread starter The_word
  • Start date
  • Tagged users None
The_word

The_word

133
43
So.... I ordered a shit ton of seeds from The green house seed Co as they had a 2x1 sale on a couple of years ago. I planted what I thought was 3 Arjen Strawberry haze (my fave) but they were growing differently to all the other times I had grown them (all be it outdoors). I emailed them and to cut a long story short they confirmed they were not Arjen strawberry haze (got 10 free gelato x gelato 41 auto seeds as compensation, sweeeeet). This is my first indoor grow and I was wondered if anyone can tell me how many weeks these girls might have left. Arjen SH has a 10 week flowering period but I have a lemon haze CBD planted in the same tent, which also has a 10 week flowering period, and the unknowns seem further on than this one. How long do you guys think these might have left? I am hoping not 7 more weeks (Currently on week 3 day 19 of flowering) (the vid shows the unknowns and the pics are of the lemon haze CBD, all planted at the same time, in the same environment and given the same nutes)

Thanks in advance as always lovely people, peace ✌
 
Can anyone help me as to a time frame for harvest
Can anyone help me as to a time frame for harvest 2
Can anyone help me as to a time frame for harvest 3
Last edited:
The_word

The_word

133
43
My wild-ass guess is four to six weeks.
If you are right come and have a fat smoke on me hahahahahaha I just moved house and have to travel now to tend to them. The idea of 7 more weeks of this shit is unbearable. The worst part is I can't check on them every morning hahahaha is satisfying to see the development though every couple of days. ✌
 
The_word

The_word

133
43
6-8 weeks.
Hopefully 6, 7 at the most 🤞🤞🤞🤞thanks. How they looking? It is my first proper grow, I grew a few plants on my balcony in my early 20s but was a case of chuck it into a pot and make sure it didn't die hahahaha. Recently got hold of a bit of cash and invested in a good set up (boyhood dream check). Can you recommend any forums with people who are clued up? ✌
 
Average_Joegrow

Average_Joegrow

259
63
Nice grow! I’m currently running Super Lemon Haze Autos from Greenhouse Seeds. They are coming along nicely.
 
Billymgb

Billymgb

260
63
When your new to growing indoors, it is very hard to find patience to wait till the proper time to cut it down. Lol I find that hard to do even after a few years of growing. Good luck my friend.
 
Buzzy12

Buzzy12

159
63
Be patient, wait for just about all of those white pistils to turn color and then check the trichomes with a jeweler's loupe. Once all of the trichomes have turned to cloudy/milky white to amber then you're ready to harvest. I think it's the best way to know when your plants are ready for harvest and I think a lot of growers would agree. In my experience it's better to wait longer than it is to harvest too early. Good looking plants, keep up the great work!
 
The_word

The_word

133
43
Nice grow! I’m currently running Super Lemon Haze Autos from Greenhouse Seeds. They are coming along nicely.
I have one lemon haze CBD and 3 arjen strawberry haze all from Green House seeds. They have always had great genetics from GH seed bank. Got some gelato x gelato 41 autos to try next hehehe
 
The_word

The_word

133
43
When your new to growing indoors, it is very hard to find patience to wait till the proper time to cut it down. Lol I find that hard to do even after a few years of growing. Good luck my friend.
Yep! Lol thanks, the struggle is real hahaha
 
The_word

The_word

133
43
Be patient, wait for just about all of those white pistils to turn color and then check the trichomes with a jeweler's loupe. Once all of the trichomes have turned to cloudy/milky white to amber then you're ready to harvest. I think it's the best way to know when your plants are ready for harvest and I think a lot of growers would agree. In my experience it's better to wait longer than it is to harvest too early. Good looking plants, keep up the great work!
Thanks! Yeah I think they are about half way atm it is so frustrating hahaha
 
The_word

The_word

133
43
They are beefing up a treat now, it is so satisfying to see all the hard work paying off now. Nearly there!!! They are 3 arjen strawberry haze and one lemon haze cbd 1:1 all from Greenhouse Seeds
 
20220926 121159
20220926 115319
20220926 115250
20220926 114704
20220926 114003
Bullmark69

Bullmark69

134
43
Fine looking plants man! By the looks of it, my estimate would be another four to six weeks.
I agree they are good looking buds and they’re gonna need another 5-6 weeks.
I’m growing a Gelato OG that looks just like the OP’s. It is finishing a lot faster than it started…..it has another 10-14 days, which should put it at about 75 days of flowering and 14 weeks of 12/12.
For reference the first pic is Aug 28, second pic is today Oct 4.
 
B15AA06B BDB4 4988 984D CCCA544E1977
50E6779E 737F 4265 8951 181722BDA33D
The_word

The_word

133
43
I agree they are good looking buds and they’re gonna need another 5-6 weeks.
I’m growing a Gelato OG that looks just like the OP’s. It is finishing a lot faster than it started…..it has another 10-14 days, which should put it at about 75 days of flowering and 14 weeks of 12/12.
For reference the first pic is Aug 28, second pic is today Oct 4.
Is there really a more than a month's growth between those two pics? Mental
 
The_word

The_word

133
43
So I harvested the last of the ladies today, I didn't have my phone so will upload some more pics later. Thanks for all the advice and support. So excited right now....... only a month of dry and cure to go........ Arrrrgggghhhh lol
 
20221027 104930
20221027 110756
Top Bottom