1,650
263
You could make a tincture out of it, although I don't know if the moldy taste would follow the extraction or not. FWIW, you could probably wash the moldy buds gently to remove as much mold as possible before trying the tincture... the THC isn't water soluble and won't be affected by the wash, other than some loose trichomes that could be lost. You could always strain your rinse water, but it would probably pick up the mold spores and stuff too.
 
I'm sorry my friend... But NO! Don't use moldy buds! Throw it away and let it be the lesson for the next grow/store not to become moldy.
Yes you could wash it and so on but for what?? I'm not eating moldy bread so I'm not using moldy weed. There will always be some mold left you cant get rid off all of it.
Don't put that in you body!!
I wish you all the best. Good luck
 
38
18
I’m making a tincture with it, not smoking it, drinking it. Made with everclear. Jorge Cervantes says wash it with a hydrogen peroxide solution to remove any mold. Has anyone ever done this?
 
243
63
I'm sorry my friend... But NO! Don't use moldy buds! Throw it away and let it be the lesson for the next grow/store not to become moldy.
Yes you could wash it and so on but for what?? I'm not eating moldy bread so I'm not using moldy weed. There will always be some mold left you cant get rid off all of it.
Don't put that in you body!!
I wish you all the best. Good luck
Dont you think alcohol would kill it though.😎
 
1,654
263
I wouldnt. That said I know someone that made bubblehash with a crop that had powdery mildew. The spores are only a few microns in size and easily pass through the 33 micron bag, you just need to rinse the extracted trichs heavily.
I wouldnt use anything with botrytis/budrot for anything, personally.

What kinda mold we talkin about here?
 
338
93
Can I make a tincture with everclear with my moldy bud? ThankYou
I was always told that using moldy bud for rso was okay to do and the only thing one could really do with it, but I don't know how knowledgeable those people were. luckily I have never had a mold issue yet but if I did this would be my first option if I wanted to save anything.
Also as posted above, don't you think the alcohol will kill the mold spores?
 
38
18
I wouldnt. That said I know someone that made bubblehash with a crop that had powdery mildew. The spores are only a few microns in size and easily pass through the 33 micron bag, you just need to rinse the extracted trichs heavily.
I wouldnt use anything with botrytis/budrot for anything, personally.

What kinda mold we talkin about here?
I wouldnt. That said I know someone that made bubblehash with a crop that had powdery mildew. The spores are only a few microns in size and easily pass through the 33 micron bag, you just need to rinse the extracted trichs heavily.
I wouldnt use anything with botrytis/budrot for anything, personally.

What kinda mold we talkin about here?
I wouldnt. That said I know someone that made bubblehash with a crop that had powdery mildew. The spores are only a few microns in size and easily pass through the 33 micron bag, you just need to rinse the extracted trichs heavily.
I wouldnt use anything with botrytis/budrot for anything, personally.

What kinda mold we talkin about here?
I wouldnt. That said I know someone that made bubblehash with a crop that had powdery mildew. The spores are only a few microns in size and easily pass through the 33 micron bag, you just need to rinse the extracted trichs heavily.
I wouldnt use anything with botrytis/budrot for anything, personally.

What kinda mold we talkin about here?
I wouldnt. That said I know someone that made bubblehash with a crop that had powdery mildew. The spores are only a few microns in size and easily pass through the 33 micron bag, you just need to rinse the extracted trichs heavily.
I wouldnt use anything with botrytis/budrot for anything, personally.

What kinda mold we talkin about here?
image.jpg
image.jpg
I wouldnt. That said I know someone that made bubblehash with a crop that had powdery mildew. The spores are only a few microns in size and easily pass through the 33 micron bag, you just need to rinse the extracted trichs heavily.
I wouldnt use anything with botrytis/budrot for anything, personally.

What kinda mold we talkin about here?
 
1,654
263
Budrot. Gross... I mean, you could cut out all the rotten bits and use what's not rotten. But as far as I know alcohol does NOT effectively kill mold spores. Chlorine, chloramine can, H2O2 at high concentrations can also but it will oxidize the bejeezus out of the extract.

If you dont effectively kill that stuff, it could quite possibly make you sick drinking it.
 
1,650
263
I cant say that I've never smoked moldy buds, often that is all there was, in the days before there were seeds and buds via mail order, or running down the street to the dispensaries. You either smoked whatever was around, or you proved your point and didn't get high for 3 months until the next batch came around.
A tincture made out if a rinsed out moldy bud isn't my 1st choice ( depending on the type if mold), but a tincture should inactivate any pathogens.
1st choice...nope.
Considering the alternative... I'll give it a try.
 
2,099
263
I’m making a tincture with it, not smoking it, drinking it. Made with everclear. Jorge Cervantes says wash it with a hydrogen peroxide solution to remove any mold. Has anyone ever done this?
I’ve tried to wash PM off buds with hydrogen peroxide once, washed off the PM and most of the trichomes also...NFG. Ended up tossing everything.
 
543
143
Toss it in the bin man. Using moldy buds for anything is like digging in a dumpster for your dinner. It's ok to do if you're a filthy bum with little regard for your health and not a penny to your name. Otherwise bin it, get some good stuff.
 
1,654
263
Toss it in the bin man. Using moldy buds for anything is like digging in a dumpster for your dinner. It's ok to do if you're a filthy bum with little regard for your health and not a penny to your name. Otherwise bin it, get some good stuff.
Lol this reminded me of the late 90's. I lived in Surrey BC and it was a Mecca for huge indoor grow warehouses back then, and it was before people were really into making shatter and edibles and all that.

The townhouse complex I lived in had a pair of dumpsters in the parking lot across from my apartment and I noticed a guy pull in one day in a huge lifted black pickup truck. He backs over to the dumpster, gets out and looks around suspiciously and then proceeds to toss 3 huge bags into the bin and cheese it.

I'm like... What's going on here? I had to check it out, sure enough it was the waste from a massive indoor grow, and i managed to salvage 3/4 pound of popcorn buds out of it. I was so stoked, i was a really broke bum of a dude at the time and found the pot of gold!

The same guy came back half a dozen times in the the years i was there, and i raided that bin every damn time lol. No shame. Neighbors thought I was a bum lol.
 
543
143
Lol this reminded me of the late 90's. I lived in Surrey BC and it was a Mecca for huge indoor grow warehouses back then, and it was before people were really into making shatter and edibles and all that.

The townhouse complex I lived in had a pair of dumpsters in the parking lot across from my apartment and I noticed a guy pull in one day in a huge lifted black pickup truck. He backs over to the dumpster, gets out and looks around suspiciously and then proceeds to toss 3 huge bags into the bin and cheese it.

I'm like... What's going on here? I had to check it out, sure enough it was the waste from a massive indoor grow, and i managed to salvage 3/4 pound of popcorn buds out of it. I was so stoked, i was a really broke bum of a dude at the time and found the pot of gold!

The same guy came back half a dozen times in the the years i was there, and i raided that bin every damn time lol. No shame. Neighbors thought I was a bum lol.
Lol yeah they all moved out to abbotsford. I know nobody gets that.

I remember the same kinda thing when I was a kid. I was riding my bike under the knight street bridge and found several black garbage bags that were full of popcorn buds, trim, shake, stems lol. We smoked that stuff for months. Lol hid it in my friends treehouse in an old cookie tin.

Man those were the days.
 
Alcohol definitely won't kill the actual spores. It should probably keep them from growing though. Also if I'm not mistaken, the part that makes you sick is not usually the spores but the toxins molds produce from metabolism, which could still be present in the tincture.
 

Latest Cannabis Seeds

Strawberry Sorbet
Sold out

Strawberry Sorbet

DNA Genetics
Heirloom Swiss Sativa x Sorbet
6
Feminized
Limited
$85.00
Sorbet Stash
Sold out

Sorbet Stash

DNA Genetics
Headstash x Sorbet
6
Feminized
Limited
$85.00
Strawberries & Cream
Sold out

Strawberries & Cream

Connoisseur Genetics
Strawberry Cough x The White
5
Feminized
Limited
$80.00
El Chapo
Sold out

El Chapo

The Plug Seedbank
Sour Diesel IBL (ECSD) x Headbanger
6
Feminized
Limited
$90.00
Top